יום שני, 30 בספטמבר 2013

איך לנתח הודעות ICMP

Request time out VS Destination host unreachable

שלום לכולם,



 הודעות ICMP נוצרות בדרך כלל כתגובה לשגיאות בחבילות של פרוטוקול IP,  או למטרות אבחון וניתוב.
הפרוטוקול הזה שמוכר לכולנו, שולח פאקטות בפקודת PING ועוזר לנו לנתח בעיות בתעבורה.

אז בואו נלמד לנטר בעיות כמו שצריך בעזרת פקודת ה PING,
2 התשובות המוכרות לכולנו טוב כל-כך הן:

1. Destination host unreachable.

2. Request time.


Destination host unreachable:

נגיד לצורך הדוגמא שאני יושב ברשת 192.168.50.0/24  והחלטתי שאני מעוניין לבדוק את תקינות התקשורת במחשב  יושב בכלל בכתובת אחרת  192.168.70/24 .
אני שולח פינג לכתובת 192.168.70.2 שאותה אני מעוניין לבדוק ואז לצערי מקבל את התשובה: Destination host unreachable.
מה קרה ברקע?  
המחשב שלי פנה לטבלת הניתוב הפנימית שלו (cmd route print) ואז הבין שהכתובת לא נמצאת ב Subnet שלו ופנה לשער ברירת המחדל שלו שבמקרה הוא ה Router הארגוני. 
ה Router בודק את טבלת הניתוב שלו ולא רואה שום זכר ל Subnet שניסיתי להגיע אליו ואז בחזרה הוא ישלח לנו:  Destination host unreachable .

לסיכום: Destination host unreachable אומר לנו שבדרך ליעד הרצוי, אחד מהנתבים לא ידע לנתב את הבקשה ליעד ואז החזיר לנו : Destination host unreachable . בעיית ניתוב.
מספיק שרק נתב אחד מתוך 20 שנצטרך לעבור עד ליעד, לא ידע לבצע את הניתוב אז נקבל Destination host unreachable.   ניתן לתפעל את התקלה ע"י הפקודה traceroute.

Request time:

פירוש ההודעה זה שהניתוב הגיע ליעדו, אך היעד לא יודע לנתב בחזרה למקור, משום שהוא לא מכיר אותו בטבלת הניתוב שלו.

אז אם המחשב שלי יש את הכתובת 192.168.10.2 ואני שולח פינג לכתובת 192.168.20.2 וכשאני מגיע לראוטר, מבחינתו הוא מכיר את הסגמנט של 192.168.20.0 מכיוון שבטבלת הניתוב שלו רשום לו בדיוק לאן ללכת כשמגיעה תעבורה מהסגמנט 192.168.20.0.     אבל בניסיון של הפקטה לחזור היא תתקל בנתב שלא מכיר את הסגמנט 192.168.10.0 .
משמע- ניתוב נכון צריך להיות מ2 כיוונים, כדי שהפאקטות ידעו גם לחזור ולא רק להישלח.

כדי להימנע מבעיות ניתוב, מומלץ להשתמש בניתובים סטטים או בניתוב דינמי .

בהצלחה

עומרי זכאי על ICMP   עומרי זכאי על ניתובים  עומרי זכאי 

Destination host unreachable.

 Request time.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך (: